Zaključek projekta Digitalizacija kulturne dediščine Rogaške Slatine

16. 11. 2021
Zaključek projekta Digitalizacija kulturne dediščine Rogaške Slatine

Rogaška Slatina je turistična destinacija z bogato in pestro zgodovino, ki zaradi svetovno znane mineralne vode in dolgoletne tradicije izdelave kristalnih izdelkov že dolga leta navdušuje obiskovalce iz vsega sveta. Našim obiskovalcem vedno želimo ponuditi nove produkte, zato smo se s prijaviteljem Javnim zavodom za turizem in kulturo Rogaška Slatina odločili za predstavitev kulturne dediščine preko sodobnih in inovativnih digitalnih rešitev.

 

Digitalizacija kulturne dediščine Rogaška Slatina je bila sofinancirana s strani Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) v okviru projekta »Javni razpis za sofinanciranje razvoja in promocije turistične ponudbe vodilnih turističnih destinacij v Sloveniji s poudarkom na digitalnem inoviranju kulturne dediščine.«  Operacijo je delno sofinancirala Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje kohezijske politike v programskem obdobju 2014 - 2020. Celotna vrednost projekta je znašala 233.386,00 EUR, Občina Rogaška Slatina je za izvedbo spodaj predstavljenih projektov zagotovila proračunska sredstva v znesku 61.216,00 EUR.

 

Za uspešno kandidiranje za pridobitev razpisanih sredstev je bilo potrebno zasledovati projektne cilje razpisa, zaradi česar smo prijavili tako digitalizacijo treh objektov kulturne dediščine, digitalizacijo zbirk v Aninem dvoru, digitalno aplikacijo na fasadi Grand hotela Rogaška, izboljšanje kulinarične ponudbe destinacije ter izobraževanja za turistične deležnike.

 

V okviru operacije smo tako zagotovili skeniranje in modeliranje treh objektov razglašene kulturne dediščine in jih posredovali Ministrstvu za kulturo.

 

V okviru tega projekta bo z uporabo najsodobnejših tehnologij na zanimiv, tehnološko napreden ter izobraževalen način domačim in tujim gostom tudi predstavljena zgodba Rogaške Slatine. Digitalne izkušnje bodo na zanimiv način dopolnile splošno zgodbo razvoja lokalne kulture, pomena zdravilne vode in drugih značilnosti Rogaške Slatine. Oprli smo se na dve tehnologiji – projekcijsko mapiranje oz. projeciranje video vsebine na arkade objekta Grand hotela Rogaška ter na obogateno resničnost v okviru mobilne oz. digitalne aplikacije v zbirkah Aninega dvora.     

 

Slovite arkade Grand hotela Rogaška so del najbolj prepoznavnih mestnih znamenitosti, ki so skozi zgodovino gostile mnoge zgodbe. Hkrati je tudi prostor za razne posebne dogodke, zato bodo prav na njegovo pročelje izvajane vizualno fascinantne večerne videoprojekcije. Ta bo na privlačen in filmsko zapomljiv način predstavila ključne poudarke, ki so zaznamovali in oblikovali Rogaško Slatino: povezanost mesta in turistične dejavnosti z mineralno vodo ter mednarodno priznano tradicionalno dejavnost oblikovanja kristalnega stekla.  Maping fasede bo za zainteresirano javnosti prvič javno izveden v mesecu decembru 2021.      

 

Digitalno aplikacijo z implementacijo obogatene resničnosti bo moč najti v Aninem dvoru. Tam si bodo lahko obiskovalci na recepciji izposodili tablico z naloženo AR aplikacijo, ki bo omogočala prikaz prostorsko umeščenih digitalnih vsebin. Te bodo zaenkrat na voljo za uporabo pri obisku steklarske in vodne zbirke, aplikacija pa bo služila hkrati kot dodatna izobraževalna vsebina oz. edutainment, ki bogati doživetje v okviru obiska posamezne muzejske zbirke.

 

Sestavni del projekta je tudi izboljšanje lokalne kulinarične ponudbe na destinaciji, ki je poimenovan Okusi Rogaške Slatine. Steklarska juž'na predstavlja 4-hodni gastronomski meni iz lokalnih jedi, ki jih je po predlogi JZ za turizem in kulturo sestavil kuharski chef Tomo Žgajner in sicer v dveh različicah, poimenovanih po glažarju in žlajferki – dveh likih iz preteklosti naše destinacije. 

 

V okviru projekta je za dvig kompetenc organizirano za zaposlene v turizmu tudi brezplačno online izobraževanje, v katerem bodo udeleženci spoznali: goste bližnje prihodnosti, trende v turizmu in taktike, s katerimi bomo učinkovito krojili svojo turistično ponudbo in komunikacijo na destinaciji v letu 2022.